woensdag, april 23, 2008

oef

Oef, eindelijk, twee minuutjes rust voor mezelf, laat het huishouden maar even staan zoals het staat, de afwas, was en strijk zullen zeker niet weglopen. Jammergenoeg. Onze Quinten ligt eindelijk in slaap. Hem overdag laten slapen was sowieso al een opgave maar sinds gisteren zit het hummeltje met een goede verkoudheid en veel kan je daar niet aan doen. Na een leven lang alle pijnstillers te hebben uitgeprobeerd ben ik van mening dat niets beter helpt dan een goede nacht slaap ( soms met behulp van een warme wiskey maar kom). Quinten deelt die mening dus niet. Hij hoest zichzelf wakker 's nachts en is dan superkwaad omdat hij wakker is. Meestal valt hij daarna wel terug in slaap, maar de laatste twee nachten dus niet. Ik kom gemiddeld een 5-tal keer per nacht uit bed om hem even te sussen en hem een verhaaltje voor te lezen (dank u Jan voor de mooie kinderboeken). In combinatie met Lennert zijn alles verwoestende gesnurk heb ik dus nachten van gemiddeld 4 tot 5 uur goede slaap. De wallen onder mijn ogen doen elke blauwe vuilzak in het niets verbleken. Maar we slaan er ons wel door. Gisteren zag ik op een of ander vrouwenzender een documentaire over tienermoeders en ik had zoiets van ' als die dat kunnen moet ik dat zeker kunnen' en dat helpt wel. Gelukkig is er Elise die weet wanneer ze moet bellen om te vragen of ze even langs mag komen. Gisteren was dat op het moment waarop ik Quinten met zijn koets is de badkamer wou rijden om hem even te laten slapen. 't Klinkt raar maar dat is de enige kamer met een deur die een beetje geluidsdicht is. Nadat ik bijna 3 kwartier met hem had rondgelopen viel hij eindelijk in slaap met een glimlach op zijn gezicht. Net op dat moment moet de crémeboer zich herinnerd hebben wat een goede klanten wij waren want hij stopte luid klingelend voor onze deur. En we waren weer vertrokken.... Lichtelijk ongerust over het hoesten, de slapeloosheid en de koorts besloten we toch even naar de kinderarts te gaan. (Lennert verdenkt die man er trouwens van homo te zijn vanwege het foute Hawaïhemd en de zonnebankbruine teint) Maar alles was in orde, we moeten hem alleen in het oog houden dat de hoest en de koorts niet erger wordt, en na een weekje zou hij erdoor moeten zijn. We duimen dus.

Ondertussen is de familie nog uitgebreid want mijn nicht, Kelly, heeft ook een zoontje gekregen genaamd Stef en bij Lennert zijn zus is er eentje onderweg, Tel daarbij nog eens Louiske en Jarne die enkele weken voor Quinten zijn geboren en we kunnen spreken van een babyboom. Dus proficiat aan iedereen en vooral aan onze Quinten omdat het toch zo'n geweldig ventje is.

dikke kussen en knuffels