woensdag, juni 06, 2007

gerustgesteld

Na de paniek van woensdag volgen nu de rustige dagen. Gisteren moesten we nog even op controle en er werd snel nog een echo genomen om te zien of alles ok was. Deze keer was het vruchtje groot genoeg zodat een inwendige echo niet nodig was. Vanaf nu kan de dokter het vruchtje zien zonder al te veel (onaangename) handelingen. Het was een opluchting om te zien dat alles ok was. Het kindje beweegt goed en veel, heel veel zelfs en lijkt zich niets aan te trekken van het beetje bloed dat zich nog in de baarmoeder bevindt. Geen reden om ongerust te zijn, gelukkig, want dat was ik toch. Nu alles in orde blijkt te zijn en ook de misselijkheid langzaam verdwijnt schiet ik langzaam terug in actie.

Maandag ga ik terug werken en ik kijk er echt naar uit om mijn leerlingen terug te zien. De school zelfs iets minder maar gelukkig heb ik een aantal collega's die me steunen en me verdedigd hebben tegen diegenen die het roddelen niet konden laten, Sarah, Julie, Berthe, Ginette en Karien, heel hard bedankt daarvoor. En ook een dikke merci voor al de mensen die met ons inzaten, het is een ongelofelijk hart onder de riem voor mij dat er zoveel mensen bezorgd zijn. We zullen jullie niet vergeten bij de house-warming.

Verder is er niet al te veel nieuws, ik kan jullie alleen nog melden dat de bevalling is gepland op 30 december of toch daarrond. het vruchtje is nu 4 cm groot en het heeft primitieve armpjes en beentjes en kan die al goed bewegen. Gezien het feit dat het zoveel beweegt vermoed ik dat het de hyperkinetische trekken van Lennert zal hebben. (maar we houden onze vingers gekruisd)

tot de volgende keer
lesley en co